Terwijl Verhage Kort Ambacht uit Zwijndrecht is uitgeroepen tot beste cafetaria van het land, ging de Marketing Award naar Angela Rikken van Cafetaria Rikken uit Groesbeek. Haar bedrijf is blijkbaar een voorbeeld voor anderen als het gaat om lokale marketing. Zo heeft de cafetaria een kidsclub met meer dan 270 leden. De website is functioneel en biedt naast informatie ook entertainment voor kinderen aldus het juryrapport. Er is zelfs een heuse frikandelleneetwedstrijd die Cafetaria Rikken landelijk op de kaart heeft gezet.
Een kidsclub voor een cafetaria? Frikandelleneetwedstrijd? En daar vervolgens dan ook nog een marketingprijs voor uitreiken?
Op 31 oktober krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
@Wouter, wat een bijzondere site! Hier is het meer de sport en het meedoen wat telt ;-)
Dat is vanuit de gast zijn gezichtspunt en kan zeer verhelderend werken.
In de Horeca-scene ligt dat iets anders... daar speelt je positie, waardering, kennis en aanzien een uitermate grote rol. En kun je, met de nodige prijzen in je bagage, zeker zijn van een goede werkplek.
Marketingprijzen zijn sowieso een beetje sneu. Het gaat immers om het resultaat, en dat is meer verkopen. Dat is voldoende prijs van zichzelf. Maar eetwedstrijden hebben toch wel iets.
Zie bijvoorbeeld
http://www.ifoce.com/
opmerkelijk is dat de echte goede eetwedstrijdkoningen niet perse heel dik zijn.
Nou begrijp ik je punt (= kunnen ze niks beters verzinnen)! Helpt dit: 'every country possesses the cuisine it deserves' (Waverley Root) ? ;-)
Uiteraard moeten cafetaria's ook geld verdienen en vind het prima dat ze hun eigen feestjes vieren maar moet er een marketing award worden uitgereikt aan een cafetaria die een frikandellenwedstrijd organiseert? Ben eigenlijk wel benieuwd welke marketeers er in die jury zaten. Of bestond de jury uit andere cafetariahouders onder aanvoering van de redactie van de Snackkoerier?
Ik vrees overigens dat je gelijk hebt Ailko...
@marco, wellicht is dat nieuw voor je, maar de horeca staat bol van wedstrijden en lijsten van wie de beste is. We krijgen komende week, als ik het goed heb, de grote knaller weer van lekker. De top 100 lekkerste/ restaurants. Dus vanuit die optiek gezien is het normaal om dan een prijs te krijgen voor dit soort activiteiten, aangezien het succesvol blijkt voor de ondernemer en nog innovatief is ook! En neem van mij maar aan dat dit gekopieerd gaat worden.
De conclusie is dus eigenlijk dat deze Horeca niet bezig is met gezond eten en goede voorlichting naar de gasten. Dat is een harde, maar ware conclusie. Tijd voor verandering.... Ja wel zeker. Zien we die ook? In de restaurantwereld wel, maar in de caferatriawereld ben ik ze nog niet tegen gekomen. Maar daar ben ik minder in thuis dan in de eerste.