De start-up Cirkle biedt bedrijven, zoals restaurants, een nieuwe manier van marketing. Niet via influencers, personen met veel volgers die geld krijgen om reclame te maken op sociale media, maar via elke willekeurige Nederlander. Of die nu veel of weinig volgers heeft, schrijft het AD.

'Loyaliteitsprogramma'
De app werkt als een loyaliteitsprogramma. Via Cirkle plaats je een foto op Instagram. De app zorgt ervoor dat bij de foto te zien is in welk restaurant je zit. Voor iedere like krijg je een paar centen, net zoveel het restaurant ervoor over heeft. Het verdiende geld kun je de volgende keer bij dezelfde zaak uitgeven, of opsparen tot misschien wel een hele maaltijd.

Hiermee ontstaat klantenbinding, zegt bedenker Don Perridon. “Je maakt reclame voor een bedrijf en komt er ook terug.” Het moet de geloofwaardigheid van het bedrijf vergroten. Mensen gaan eerder af op de mening van hun vrienden dan dat ze een influencer geloven, is de gedachte.

Ruim 500 zaken in Rotterdam en Amsterdam doen mee. Niet alleen restaurants en bars, maar ook kledingwinkels, personal trainers en webshops zijn aangesloten.
Dit artikel afdrukken