Dát Aldi Süd en Aldi Nord na jaren van streng gescheiden bedrijfsvoering weer dichter tegen elkaar aan kruipen, is geen geheim. Dat het tot een daadwerkelijke fusie gaat komen, ontkenden beide Aldi's recent nog.

Maar de discounters zouden wel gek zijn als ze geen gebruik maken van hun gezamenlijke inkoopkracht in de meedogenloze strijd om het supermarktmarktaandeel. En dus kunnen Aldi-klanten nog dit jaar 100 'gezamenlijke' huismerken verwachten, schrijft het Belgische retailblad Gondola.

Verpakkingen en namen van merken zullen op elkaar worden afgestemd. "“Zo kan het zijn dat sommige producten enkel een nieuwe verpakking krijgen, terwijl andere dan weer een complete make-over krijgen: een nieuwe merkidentiteit, nieuwe soorten en een gedeeltelijk verbeterd recept”, aldus Simon Gelzer, managing director corporate buying bij Aldi Süd.

Voor de klant wordt het allemaal gemakkelijker én goedkoper: niet alleen doordat hij voortaan overal hetzelfde assortiment vindt, maar ook doordat Aldi minder kosten hoeft te maken door efficiëntere inkoop, minder verpakkingskosten en simpeler marketing. "Het is traditie dat Aldi kostenbesparingen - waar mogelijk - doorrekent aan de klant. We blijven hem trouw”, glundert Gelzer.
Gondola - Tegen eind dit jaar 100 dezelfde huismerken bij Aldi Süd en Aldi Nord
  • Deel
Druk af