De allereerste eigengemaakte Kitkat was die van BN'er Geraldine Kemper. Nou valt dat eigengemaakt wel mee: je kiest uit een Kitkat van pure, melk of witte chocolade. Daar kies je vervolgens 3 toppings bij, zoals chocoladeschaafsel, gedroogde frambozen, popcorn, stukjes stroopwafel of kokossnippers. Die worden vervolgens live door een chocolatier op de achterkant van de Kitkat aangebracht, waarna het geheel verpakt wordt in een luxe doosje en met een opdruk naar keuze. Doorlooptijd: maximaal een half uur. Prijs: €4,50. Duurt het je te lang, dan kun je ook de al kant-en-klare Special Editions (met de klinkende namen Movie Time, Sweet Roses, So Nutty, Heavenly Dark, Spicy Ginger en The Dutch) meenemen, die zijn net zo duur.
Met de pop-up store speelt Nestlé in op de trend van bijzondere producten voor de feestdagen en personalisering, het 'op maat' bedienen van de klanten. Daarbij wijst Nestlé er redelijk subtiel op - in de winkel speelt aan de zijkant een videofilmpje - dat alle chocolade van de Kitkats 100% duurzaam ingekocht is volgens het Nestlé Cocoa Plan, in samenwerking met UTZ.
Maar naast alle glitter en bombarie, viel mij een klein detail op. Onderaan de persberichten, waarmee Nestlé het nieuws over de Kitkat Chocolatery bekend maakte, staat een simpel zinnetje: N.B.: Wij vinden het belangrijk uiterst zorgvuldig en verantwoordelijk om te gaan met communicatie over onze merken, producten en diensten richting kinderen. We vragen media waarvan het publiek voor 25% of meer bestaat uit kinderen tot en met 13 jaar onze persberichten niet te publiceren.
Kijk, dát vind ik nu verantwoord.
Op 31 oktober krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog