Maar wat een kinnesinne. Boomsma is om je vingers bij af te likken. Al helemaal als hij straks tomaten gaat gooien met topless Spaanse schonen.

Wij maken ons meer zorgen om de toch al lege portemonnee van de Nederlandse telers. Zal een promotie van de Hollandse tomaat in Spanje verschil maken voor onze verkopen daar? Organiseer ein erotisches Tomatenfest voor de Brandenburger Tor. Haal Spanje hierheen à la Paris Plage. Doe het op Trafalgar Square. Voor het Kremlin. Op de Markt in Antwerpen, onderaan de Eiffeltoren en voor die paar Nederlandse klanten desnoods op de Dam. Da's veel meer 'van bij ons' voor de Noord-Franse, Engelse, Belgische, Duitse, Oostenrijkse, Poolse en Russische huisvrouwen die straks moeten geilen op de soft erotische posters van de rode torso's van Boomsma en de zijnen tussen hupse Spaanse meisjes die bij straks AH, Carrefour, Sainbury's, Delhaize en Rewe boven de tomaten komen te hangen.

Het marketingburo dacht natuurlijk dat we als rasechte Hollandse handelaren net doen of onze tomaten uit Spanje komen. De telers hebben vast niet uitgelegd waar hun klanten wonen, wat die echt willen en wie ze zelf willen zijn. Ze zijn bezig met het weg krijgen van de productie. Zelfs gooien en smijten met eten gaan ze niet uit weg. En dan krijg je het soort klachten dat op twitter te horen was.
Moderne marketing en tuinbouw - er is nog een flinke weg te gaan. Zo'n smakelijke vent op de motorkap is maar één stap verwijderd van de oudste verkooptruc ter wereld. Toch is het een kniesoor die dáár over valt.
Dit artikel afdrukken