
De transparante wijze van etiketteren, die ook op deze verpakking is toegepast, is volledig conform de huidige etiketteringswetgeving. Het gehalte en de naam van de gebruikte truffel worden op het etiket vermeld. ALDI vindt het vervelend dat dit mogelijk heeft geleid tot juist onduidelijkheid in plaats van de beoogde transparantie. Daarom past ALDI het etiket aan, om verwarring in de toekomst te voorkomen.
ALDI vindt de Gouden Windei-nominatie echter niet op z’n plaats en blijft achter de hoge kwaliteit van haar pasta staan. Het intrinsieke product dat door veel klanten dagelijks wordt gewaardeerd, zal daarom ongewijzigd blijven.
Meer niet lekker, wél echte truffel
Met andere woorden, méér truffel in de pasta is niet nodig en niet lekker, zegt Aldi eigenlijk. Het product smaakt perfect en is wel degelijk met echte truffel gemaakt. Er is dus geen reden om slechts van 'truffelsmaak' te spreken.
Hoe gaat Aldi het product nu noemen of de ingrediëntendeclaratie aanpassen? Wij vroegen het vanmorgen de discounter uit Culemborg. Het antwoord moet nog komen en plaatsen we hier later. Vooralsnog ziet de ingrediëntendeclaratie er zo uit:

Fotocredits: Tuber Magnatum Pico, zoals verkrijgbaar bij Italian Products
Op 11 april krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Dat vermoedde ik al. In België is de communicatieketen gelukkig korter. Veel beter, naar mijn mening. Voorkomt onnodige insinuaties.
Benieuwd naar de reactie van Edelman!
#14: dat zeg ik niet goed. In Nederland verzorgt PR bureau Edelman de communicatie en persuitingen van Aldi.
Reclamebureau Edelman?
Aldi blijkt inderdaad wat meer tijd nodig te hebben om te bepalen hoe het etiket aan te passen. "Zodra daar nieuws over is, zal ik dat met u delen", belooft reclamebureau Edelman op 15 december.
Dat wordt hier maandag verder. Onze excuses. Wij hebben niet meer actief nagebeld. Soms gebeurt dat.