Roy Morgan Research, een onafhankelijk Australisch onderzoeksbureau, deed onderzoek naar de relatie tussen iemands kookkunsten en wat die persoon lekker vindt, meldt AFN. Roy Morgan Research legde een internetpanel de volgende stelling voor: ‘Ik krijg vaak complimentjes voor mijn koken’. Daarnaast legden ze 21 voedingsproducten voor, van gezond tot fastfood, en vroegen hoe lekker ze die vonden.

Van de ondervraagden antwoordde 50% positief op de stelling. Zij bleken ook maar liefst 20 van de 21 producten lekkerder te vinden dan de gemiddelde Australiër. Voor 21% van de deelnemers lag dat heel anders. Zij scoorden hoog op de stelling 'Ik maak liever schoon dan dat ik kook'. Zij vonden de te scoren voedingsproducten veel minder lekker. Vergeleken met de gemiddelde Australiër houden de slechte koks minder van vegetarische gerechten, bagels, salade, soepen en zeevruchten. Daarentegen vonden ze fastfood, zoals kipnuggets en hotdogs, wel lekkerder dan de gemiddelde Aussie.

Niet iedereen verafgoodt beroemde chefs en streeft culinaire hoogstandjes na
Andere marketing
Volgens Angela Smiths van Roy Morgan Research, bestaat de groep zonder kooktalent vooral uit jonge stellen en ouderen. Deze groep gaat minder vaak uit eten dan de gemiddelde Australiër. Behalve als het gaat om fastfood restaurants, daar gaan ze juist iets vaker dan gemiddeld naar toe. Smiths vervolgt: “In deze door voedsel geobsedeerde tijd is het voor food marketeers en retailers belangrijk om te onthouden dat niet iedereen beroemde chefs verafgoodt en culinaire hoogstandjes nastreeft. Maar hoe dan ook, deze mensen moeten ook eten. Voor hen moet de culinaire wereld een andere manier van communiceren vinden.“

Fotocredits: star5112
Dit artikel afdrukken