Onderzoeksbureau Mintel komt met een onderzoek waaruit blijkt dat Het Blik weer terug is.

Dat is goed nieuws voor voedingsproducenten, want het vergt weinig productontwikkeling en weinig reclamebudget. Het blik loopt, dus 'sex it up' en het gaat nog veel beter lopen. Het is een kwestie van er een meer trendy vulling in stoppen en nieuwe etiketten maken. Op het schap en klaar. Waarom dit succes? Tijdsgebrek en gemak zijn het simpelste antwoord: ingeblikte voeding is lang en makkelijk te bewaren, het is relatief goedkoop, je hebt het altijd bij de hand, het zit zo in de pan en is snel klaar zonder veel vaat.

Vooral peulvruchten (bonen) blijken het prima te doen - ze rijden mee op de gezondheidstrend. Voor vlees moet nog wat verzonnen worden. Vandaar dus de vleesvullingen voor de populaire wraps. Heel makkelijk, alles in blik en sous vide. En minstens een jaar te bewaren.

Als we dan toch een stapje verder gaan: waarom die inhoud van het blik dan ook niet meteen even 'meepimpen' vanuit een gezondheidsoptiek? Tuurlijk niet voor ons, echte foodies :)

Dit artikel afdrukken