Dag 2 in ons zomerexperiment: lezers brengen het nieuws. Check hier dag 1 nog even.
Meedoen vergt een goede neus voor wat nieuws is en wat schrijfvaardigheid.
Schrijf een kort berichtje in het commentaarveld hieronder met daarin heen actualiteit die de lezers van Foodlog niet mogen missen:
1. Geef het een titel mee IN HOOFDLETTERS
2. neem in het bericht een link (zie hieronder) op naar het bronartikel (of breng zulk hot nieuws dat er nog geen link is, maar waarvan jij de scoop hebt)
3. geef de argumentatie weer: wat is het nieuwsfeit, wie zijn erbij betrokken, waar gaat het precies over en hoe zit het met de antwoorden op de vragen: wie, wat, waar, hoeveel en waarom? (wat je ervan vindt, mag je ook zeggen maar pas in laatste instantie, blijf vooral bij de feiten)
Hulp
Vragen of hulp nodig? Laat het weten in de commentaren.
Nieuwsbrieven
Iedere avond gaat onze nieuwsbrief uit met het nieuws dat hier wordt gemaakt. Van het 'beste bericht van de dag' maken we een apart nieuwsbericht. We hopen op een zo compleet mogelijke dekking.
De mooiste en meest newsy bijdragen krijgen bovendien een plek in de WEEKEND die Foodlog op zaterdag aan zijn nieuwsbrieflezers verstuurt; uiteraard doen we dat met vermelding van de auteurs.
Maken van een link
Om een link in je tekst rood en doorklikbaar te maken doe je het volgende:
- Stel dat je wilt verwijzen naar http://www.foodlog.nl/dit-is-een-voorbeeld
- Typ [ u r l = (dus blokhaak, de drie letters url, en het is-gelijk teken, maar dan zonder spaties)
- Na het = teken typ of plak je de gewenste link, en meteen daarachter sluit je af met een blokhaak: ]
- Tik dan de tekst waar de lezers op kunnen klikken, in dit geval 'voorbeeld'
- Activeer de link door af te sluiten met [ / u r l ] (dus: blokhaak, slash, de drie letters url, afsluitende blokhaak, ook weer zonder spaties).
Je link ziet er dan getypt zo uit: [ url = http://www.foodlog.nl/dit-is-een-voorbeeld ] voorbeeld [ / url ] (zonder spaties). In de reactie zie je alleen 'voorbeeld' terug, in het rood en dus klikbaar.
Zo makkelijk is dat.
Fotocredits: 'News of the World', Surreal Name Given
Dit artikel afdrukken
Schrijf een kort berichtje in het commentaarveld hieronder met daarin heen actualiteit die de lezers van Foodlog niet mogen missen:
1. Geef het een titel mee IN HOOFDLETTERS
2. neem in het bericht een link (zie hieronder) op naar het bronartikel (of breng zulk hot nieuws dat er nog geen link is, maar waarvan jij de scoop hebt)
3. geef de argumentatie weer: wat is het nieuwsfeit, wie zijn erbij betrokken, waar gaat het precies over en hoe zit het met de antwoorden op de vragen: wie, wat, waar, hoeveel en waarom? (wat je ervan vindt, mag je ook zeggen maar pas in laatste instantie, blijf vooral bij de feiten)
Hulp
Vragen of hulp nodig? Laat het weten in de commentaren.
Nieuwsbrieven
Iedere avond gaat onze nieuwsbrief uit met het nieuws dat hier wordt gemaakt. Van het 'beste bericht van de dag' maken we een apart nieuwsbericht. We hopen op een zo compleet mogelijke dekking.
De mooiste en meest newsy bijdragen krijgen bovendien een plek in de WEEKEND die Foodlog op zaterdag aan zijn nieuwsbrieflezers verstuurt; uiteraard doen we dat met vermelding van de auteurs.
Maken van een link
Om een link in je tekst rood en doorklikbaar te maken doe je het volgende:
- Stel dat je wilt verwijzen naar http://www.foodlog.nl/dit-is-een-voorbeeld
- Typ [ u r l = (dus blokhaak, de drie letters url, en het is-gelijk teken, maar dan zonder spaties)
- Na het = teken typ of plak je de gewenste link, en meteen daarachter sluit je af met een blokhaak: ]
- Tik dan de tekst waar de lezers op kunnen klikken, in dit geval 'voorbeeld'
- Activeer de link door af te sluiten met [ / u r l ] (dus: blokhaak, slash, de drie letters url, afsluitende blokhaak, ook weer zonder spaties).
Je link ziet er dan getypt zo uit: [ url = http://www.foodlog.nl/dit-is-een-voorbeeld ] voorbeeld [ / url ] (zonder spaties). In de reactie zie je alleen 'voorbeeld' terug, in het rood en dus klikbaar.
Zo makkelijk is dat.
Fotocredits: 'News of the World', Surreal Name Given
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 5 april krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 5 april krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
#2: Het nieuwe, biologische, filiaal van Albert Heijn in de Utrechtse Twijnstraat opende vandaag de deuren, meldt Distrifood.
'De kleinste AH, maar de grootse bio', stelt de grootgrutter met enige trots. De biologische winkel is 30 m2 groot en voert 340 biologische producten. De helft is uitsluitend in het biologische filiaal te verkrijgen, de rest ook in de reguliere winkel ernaast. In totaal omvat het biologische assortiment van Albert Heijn in de Twijnstraat ruim 1.000 artikelen, meer dan een gemiddelde AH.
De biologische winkel gaat om 07.00 uur 's ochtends open. "Dat doen we omdat er hier ‘s morgens vroeg al heel veel passanten zijn die wel een goede kop biologische koffie en een broodje willen", zegt filiaalmanager Stijn Hoedeman.
Link weer gerepareerd, Annechien.
# 12 Dick Uitgebloeid zeker, die Roos. Zag zojuist in een bio van haar die op Joop.nl stond dat zij boeken heeft geschreven over ego's en zelfbedrog. Tja, daar heeft ze dan ook veel ervaring mee.
#12 Omdat Roos van vroeger is, werkt de link waarschijnlijk ook niet meer, Dick.
Wat mij nou intrigreert met dit nieuws is dat 'oud nieuws' weer als nieuw in de krant wordt gebracht. Zo maakt de krant in komkommertijd nieuws en dat nut Roos nu weer eens uit. Zo worden we voor de gek gehouden met NIKS.
#10, nee, nee, nee. Geen Godwin. Roos moet je gewoon laten rusten. We hoopten het nieuws al onverdacht te hebben gebracht. Roos is van vroeger. Nu voorbij. Gewoon doorgaan. Niet meer over hebben.