Foodmarkt op de helft van het oppervlakte
Reeds eerder opende Jumbo in Breda een Foodmarkt. Op een locatie van 5.000m2, een winkelmetrage dat op maar weinig locaties in Nederland te realiseren valt. Als het concept ook op de helft van die oppervlakte zou passen, komen er opeens meerdere locaties in zicht. En dat lukte dus in Amsterdam. Op 2.600 m2 slaagde Jumbo er volgens RetailDetail in een versmarkt te creëren die consumenten dezelfde voor Nederland overweldigende indruk biedt als de grote winkel in Breda.
Het concept zou bovendien volledig inspelen op de manier van boodschappen doen die supers nog onvoldoende snappen. We doen geen boodschappen meer voor de hele week, maar willen iedere dag van de week verrast en geïnspireerd worden tot lekker eten.
Slechts 15 kilometer vanaf het hoofdkantoor van AH
RetailDetail klinkt beslist over de aanval die Jumbo op AH lanceert. In de openingszin bij het artikel schrijft het blad: Het gevaar voor Albert Heijn komt niet vanuit Breda: om te zien met welk kaliber concurrentie de marktleider te maken krijgt, hoeven de Zaanse managers slechts 15 kilometer te reizen, want in Amsterdam-Noord heeft uitdager Jumbo sinds vorige week het begrip supermarkt op een hoger niveau getild.
Kennelijk moet de marktleider uit Noord-Holland naar het Zuiden leren kijken, wil hij zijn positie vasthouden.
Fotocredits: fotoreportage Jumbo Foodmarket Amsterdam Noord, De Levensmiddelenkrant
Op 6 december krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Inderdaad mooie winkel die nieuwe Jumbo Foodmarkt in amsterdam Noord. Goeie spullen en wat ook heel prettig is; vriendelijke bediening die zijn werk met kenbaar plezier doet. Kun je iets niet vinden en stel je een vraag, krijg je geen vaag armgebaar, maar loopt men even mee. Kortom een winkel waar je voor je plezier winkelt. En nu maar hopen dat zij het redden, want dit is wel een verademing. AH van 30 jaar geleden. Toen konden zij dit wel, nu niet meer. Gek toch?