Aldi groeide in 12 weken met 32% in het Verenigd Koninkrijk. De Duitse discounter is daarmee bijna net zo groot als Waitrose en groeit rustig in hoog tempo verder. Dat schrijft RetailDetail.

1.500 vs 40.000
Discounters spreken zelden of nooit met de pers. De twee bazen van Aldi in Engeland, Matthew Barnes en Roman Heini, maakten een uitzondering voor This is Money. In het gesprek onthullen ze het geheim van Aldi: weinig producten, maar wel precies wat de klant wil. Aldi brengt 1500 producten met een een hoge omloopsnelheid. Een gewone super doet er 40.000. 1.500 versus 40.000 is een wedstrijd die niet makkelijk te winnen is, omdat het een heel andere instelling vergt, zeggen de Aldi UK bazen. Wie eenmaal doorbreekt met een beperkt assortiment én snapt wat discounting is, breekt ook echt door, zeggen ze: hoge volumes, kwaliteit, lekker goedkoop en precies wat mensen willen.
Dit artikel afdrukken