De Franse super E.Leclerc kondigde van de week aan dit jaar nog eens 150 nieuwe pick-up points naast zijn winkels te zullen openen. Het bedrijf wil tussen nu en 2016 doorgroeien naar 800 plekken waar je via Internet je boodschappen bestelt, met de auto langsgaat en je boodschappen niet meer hoeft te doen maar kant-en-klaar in je achterbak gezet krijgt.

Op dit moment heeft het bedrijf 453 'drives', zoals pick-up points in Frankrijk heten. Daarmee genereert het volgens bronnen van RetailDetail een omzet van € 1,5 miljard.

In Nederland breekt het pick-up point inmiddels ook langzaam maar zeker door. AH heeft er 13, veelal op plekken die niet naast de winkel gevestigd zijn. De andere supers volgen.

We willen het eens weten van Foodloglezers:
- maak je er al gebruik van?
- wil je er gebruik van maken?
- wellke voordelen zie je?
- welke nadelen zie je?


Fotocredits: Drive E.Leclerc, vestiging Narbonne, Foodlog Media
Dit artikel afdrukken