Het iconische plasticmerk Tupperware verkeert in zwaar weer. In het afgelopen jaar werden de aandelen in plastic bakjes 70% minder waard; vorige maand stapte de CEO op nadat zij het bedrijf slechts 2 jaar had geleid.

Toch laat het bedrijf zijn hoofd niet hangen. Afgelopen dinsdag opende Tupperware een tijdelijke winkel in de hippe New Yorkse wijk SoHo. De levendige pop-up store moet de verbinding tussen het merk en zijn consumenten herstellen.

Omdat Tupperware producten van plastic worden gemaakt heeft het merk een deuk opgelopen. Plastic is tegenwoordig synoniem met 'fout'. Desondanks ziet het bedrijf er nog heil in. Sandra Harris, CFO van Tupperware, zegt op CNN dat Tupperware juist duurzaam is om het een alternatief is voor plastic voor eenmalig gebruik. Tupperware is van een sterkere hars en is bestemd voor langdurige gebruik in de keuken. Volgens Harris erkennen mensen "dat Tupperware anders is en dat het er voor altijd is” en "raken ze daar excited (opgewonden) van".

Tupperware hoopt bovendien dat consumenten verder kijken in het brede assortiment. In de pop-up store zijn ook luxe kookgerei en accessoires te koop. Voor een schamele $15 koop je een bewaardoos voor je appel en voor $25 heb je een herbruikbaar rietje.
CNN - Tupperware goes high-end with $25 straws and $15 apple savers
Reageer
  • Deel
Druk af