Binnenkort kun je wellicht bij La Place genieten van een echte HEMA-tompouce. Jumbo supermarkten (het moederbedrijf van La Place) en warenhuisketen HEMA hebben een principeovereenkomst gesloten voor "een commerciële samenwerking in Nederland en België," melden beide bedrijven in een persbericht.

Jumbo én HEMA willen hun marktpositie verder verbeteren. HEMA sloot al eerder deals met andere winkelketens en bedrijven, onder meer in Frankrijk, Duitsland, de VS en Canada. De bedoeling is HEMA 'als een wereldmerk neer te zetten'.

Jumbo ziet mogelijkheden in het versterken van elkaars winkelnetwerk en in het verkopen van HEMA-producten in de eigen supermarkten. Ook die in België, waar deze week de eerste Jumbo opende.

Bijzonder in de samenwerkingsovereenkomst is de mogelijkheid dat HEMA in sportsponsoring stapt: "Een mogelijk co-sponsorschap door HEMA van de schaats- en wielerploeg Team Jumbo Visma is onderwerp van de lopende gesprekken."

De begin dit jaar aangekondigde samenwerkingsverkenningen tussen HEMA en Albert Heijn zijn hiermee van de baan, zegt een AH-woordvoerder tegen de NOS.
Jumbo - Jumbo en Hema sluiten principeovereenkomst voor samenwerking - Jumbo Persportaal
Reageer
  • Deel
Druk af