In de eerste drie maanden van 2015 bezorgde HelloFesh 7,5 miljoen maaltijden thuis. In 2014 zorgden de eerste 3 maanden voor een omzet van 1,6 miljoen maaltijden. Daarmee scoorde het bedrijf nagenoeg een vervijfvoudiging van het aantal afgeleverde maaltijden.

Van 51.000 naar 282.000 klanten
Vakblad Distrifood leidt deze sterke groei af uit documenten die op de site van moederbedrijf Rocket Internet kunnen worden geraadpleegd. Het aantal abonnees van HelloFresh groeide met zeer ruim vijf maal, van 51.000 naar bijna 282.000.

HelloFresh mikt dit jaar op de bezorging van in totaal 50 miljoen maaltijden. Twinkle gaat ervan uit dat de omzet zal uitkomen op een zeer ruime verdrievoudiging. Het lijkt erop dat de kapitaalinjectie die HelloFresh kreeg om in hoog tempo het aantal klanten te kunnen uitbreiden, zijn vruchten afwerpt.

Geen zorgen
Klanten van HelloFresh hebben een flexibel lidmaatschap op de bezorging van maaltijdboxen. Die bevatten de juiste hoeveelheden ingrediënten voor een aantal maaltijden. Het concept ontzorgt en biedt gemak. De klant hoeft niet meer te bedenken wat hij of zij wil eten en er geen boodschappen meer voor te doen. HelloFresh ging in 2012 van start in Duitsland. Kort daarna startte het bedrijf in Nederland. Sinds begin dit jaar is het ook in België actief.

Fotocredits: Wervingsactie HelloFresh in Hoog-Catharijne, Foodlog Media

Redactie
Word lid

Fijn dat je Foodlog leest! Dit artikel is gratis. Wil je dat wij kunnen blijven bestaan? Steun ons dan en word lid. Dat kan al vanaf €5,- per maand.


Dit artikel afdrukken