De lezers van Emerce-magazine riepen Frederiks uit tot de meest innovatieve e-commerceprofessional van 2015. Ze kreeg 36,1% van de ruim 700 stemmen en stak andere genomineerden, van o.a. Bol.com, Travelbird, Catawiki en Smartphonehoesjes.nl, de loef af.

Maatijdboxen
Frederiks is medeoprichter en CEO van HelloFresh Benelux. Ruim drie jaar geleden begon Frederiks met het online concept van de maaltijdbox. Je bestelt op internet een box 'op maat' met daarin alle ingrediënten voor een aantal heerlijke gezonde maaltijden. HelloFresh bedenkt dus wat je gaat eten, doet de boodschappen, bezorgt ze thuis en het enige wat je nog zelf hoeft te doen is je maaltijd te koken.
Drie factoren hebben bijgedragen aan het succes van HelloFresh: verse ingrediënten 'op maat' voor de bijgeleverde smakelijke en makkelijk te maken recepten, flexibiliteit in het abonnement en inzet van de sociale media.

“Ik ben heel trots dat ik dit, samen met mijn team, binnen 3 jaar heb bereikt. Wij hebben hier hard voor gewerkt en met dit innovatieve concept zijn we hard op weg om ons doel, om eind 2015 75.000 boxen op weekbasis te leveren, te behalen.” zegt Maartje Frederiks.

Ook 'hot' voor investeerders
HelloFresh Benelux maakt deel uit van een internationale groep. Begin dit jaar haalde de van oorsprong Duitse start-up 110 miljoen euro aan investeringen op. Behalve in Nederland kun je ook in België, Duitsland, Oostenrijk, Groot-Brittannië, de VS en Australië van HelloFresh genieten. Naast HelloFresh weten ook Marley Spoon, Beebox, de Streekbox, de Krat en - niet te vergeten - lokale initiatieven hun weg naar een groeiend publiek te vinden.

Thuisbezorgd eten doet het goed
De prijs wordt uitgereikt aan iemand die 'het vak in het afgelopen jaar vooruit heeft gebracht door de grenzen ervan op te zoeken dan wel de online business nieuwe impulsen te geven', schrijft FoodHolland. In de Emerce E-commerce top-10 van dit jaar scoorde 'eten' bijzonder goed. Als tweede eindigde namelijk Jitse Groen van Takeaway.com. Die komen ook eten thuisbezorgen, maar dan kant-en-klaar.

Fotocredits: HelloFresh
Dit artikel afdrukken