Experian bekeek het koopgedrag van 1500 wijnkopers. Een derde van hen gaf aan maar bij zijn vaste keuze te blijven omdat ze niet weten wat er achter al die andere etiketten schuil gaat.
Ruim een kwart van de ondervraagden vindt dat etiketten uiterst gebruiksonvriendelijk zijn.
De helft van de ondervraagden wil een duidelijk, simpel modern etiket met duidelijk basis-informatie zoals de druif waar de wijn van gemaakt is.
Gelukkig dus dat Franse wijnmakers sinds vorig jaar nu eindelijk druivensoorten op hun voor-etiket mogen zetten in plaats van alleen maar AOC aanduidingen. In het VK zitten ze immers met hetzelfde probleem als hier: hun marktaandeel rent achteruit ten gunste van wijn uit de nieuwe wereld (,m.n. Chili en Zuid-Afrika). Eén van de onderzaken blijkt hier maar weer: ze gebruiken etiketten die zelfs dagelijkse wijndrinkers geen 'clue' geven over wat ze kunnen verwachten.
Bron: Vitisphere
Op 2 oktober krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Luc, ik neem het maar als geintje ... of wil je echt een ontwerp? Daar valt nl. voor te zorgen en het is nog goed ook, al zeg ik het zelf ;-)
svp
graag uw aanbieding voor ontwerp en levering van wijnetiketten per 100.000 stuks, full color, info etiket in 2 colors.
bvd
vr. gr
Luc