Heineken trekt de omstreden commercial met de reclameleus 'Sometimes, lighter is better' alsnog terug, schrijft het AD. Chance de Rapper beschuldigde de bierbrouwer op Twitter van racisme. De Amerikaanse rapper kreeg veel bijval op sociale media. De reclamespot gaat over Heineken Light, een brouwsel voor de Amerikaanse en internationale markt met minder calorieën en alcohol. Eerder liet Heineken weten de kritiek te betreuren, maar zich er niet in te herkennen. Nu halen ze het spotje alsnog uit de lucht. "Hoewel we vinden dat de commercial verwijst naar ons Heineken Light-bier, hebben we de plank misgeslagen en nemen we de feedback ter harte. We zullen dit meenemen in de ontwikkeling van onze toekomstige campagnes," aldus Heineken.
AD - Heineken trekt spotje light bier terug na kritiek van rapper
I think some companies are purposely putting out noticably racist ads so they can get more views. And that shit racist/bogus so I guess I shouldn’t help by posting about it. But I gotta just say tho. The “sometimes lighter is better” Hienekin commercial is terribly racist omg
— Chance The Rapper (@chancetherapper) 26 maart 2018