Nergens groeit de economie zoals in China en toch lijkt Heineken juist die markt op te geven. Dat schrijft de NRC. Volgens insiders heeft een van China’s grootste bierbrouwers, China Resources Beer, interesse in de drie brouwerijen, het distributienetwerk en de twee biermerken die Heineken in het Hemelse rijk bezit. Ruim €810 miljoen zou CR-Beer er voor overhebben. Dat Heineken niet probeert te profiteren van de groeiende markt op het continent komt, volgens dezelfde insiders, doordat eigen brouwerijen in de Chinese markt voor Heineken niet van groot belang zijn. Het bedrijf kan nu €810 miljoen vangen in een markt waarin Heineken nooit groot is geworden met zijn lokale merken. Onder het eigen merk Heineken zal het blijven exporteren en gedronken worden in China. Waarschijnlijk zal het merk Heineken juist groeien, omdat het geldt als een premium merk onder de nu pas volwassen en massaal wordende Chinese middenklasse. Die wil bier uit het buitenland, geen thuisgebrouwen bieren, en betaalt daar graag wat meer voor.
NRC - Trekt Heineken zich terug uit groeimarkt China?
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 31 oktober krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 31 oktober krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook