Albert Heijn en Hema openen nog dit jaar 2 winkels waarin ze helemaal samen optrekken. "Verse producten van AH komen dan naast de verfblikken en Hema-lampjes te staan," zo omschrijft De Telegraaf de voorgenomen samenwerking.

In 2 Hema pilotwinkels, in twee grote steden maar niet in Amsterdam, komt een 'in house'-Albert Heijn met een volledig assortiment verse en houdbare producten. Hoe de winkels gaan heten (de Telegraaf speculeerde al op HemAH of AlbertHema) en hoe ze er uit gaan zien, is nog niet bekend.

Voor beide bedrijven staat voorop dat ze klanten willen binnenhalen en vasthouden. Albert Heijn is in de Nederlandse supermarktwereld marktleider, maar ziet zijn marktaandeel dalen. De AH-formule blijkt kwetsbaar door het grote marktaandeel en concurrenten die hun doelgroepen gerichter weten te benaderen. Het bedrijf ziet de hele 'buitenshuis'-markt als nieuw jachtterrein.

Warenhuisketen Hema werd eind vorig jaar - na verschillende stukgelopen verkooppogingen - vrij onverwacht verkocht aan de Nederlandse investeerder Marcel Boekhoorn. Hema heeft de ambitie in binnen- en buitenland door te groeien door strategische samenwerkingen aan te gaan. De pilot met Albert Heijn is "een belangrijke en eerste stap", aldus Hema.

Telegraaf - Hema en Albert Heijn beginnen samen winkels
Reageer
  • Deel
Druk af