Als stagiaire bij Foodlog maak je kennis met alle aspecten van een krantenredactie. Het begint met het bijhouden van het nieuws en selecteren van nieuwswaardige onderwerpen. We doen een beroep op de expertise die je vanuit je eigen vakgebied meebrengt en helpen je de vertaling te maken naar het nieuws dat Foodlog brengt en bespreekt. Of je vakgebied nu marketing en communicatie, levensmiddelentechnologie, diëtetiek, voeding of bodemkunde is.

Je springt meteen in het diepe en gaat aan de slag met het zoeken van fotomateriaal en illustraties, uitvoering geven aan de sociale media-strategie en het schrijven van agenda-stukken. Ondertussen maken we je vertrouwd met de onderwerpen die op Foodlog aan de orde komen - van marketingmissers tot wetenschappelijke ontdekkingen en van boerenbeleid tot de relatie tussen voeding en gezondheid.

Je maakt kennis met een contentmanagementsysteem, krijgt te maken met eindredacteuren die je beter leren schrijven en leert omgaan met planning en deadlines. Voor je het weet, draag je bij aan de dagelijkse krant.

Daarnaast vragen we aan stagiaires ondersteunende werkzaamheden te verrichten zoals het uitvoering geven aan de social media-strategie, verzamelen van achtergrondinformatie, uitzoekklussen voor de hoofdredacteur en uitgever, assisteren bij debatten en andere bijeenkomsten zoals de Foodlog cursussen.

Voel je je aangesproken, maar weet je niet of de stage aansluit bij je opleiding of afstudeervereisten? Waag er een mailtje aan. Wij hebben genoeg onderwerpen op de plank liggen om samen met jou een zinvolle invulling aan je stage te kunnen geven.

Cécile Janssen
Word lid

Fijn dat je Foodlog leest! Dit artikel is gratis. Wil je dat wij kunnen blijven bestaan? Steun ons dan en word lid. Dat kan al vanaf €5,- per maand.


Ben jij en zijn wij blij met je stage? Dan kunnen we het ook hebben over een vervolg, als freelance-bijdrager aan Foodlog.

De praktische details voor de stage vind je hier.
Dit artikel afdrukken