In een debatfragment dat wordt verspreid via Soundcloud noemt Fresco met name 45-plus mannen op Internet knorrige dwarsliggers tegen high tech geproduceerd eten. Dat deed ze op 17 oktober in de Balie in gesprek met Martijn van Calmthout van de Volkskrant tijdens zijn Kenniscafé 'Genen in je eten'.

Oudere mannen - al vanaf 45 - zouden alleen biologisch en natuurlijk voedsel willen en dat onaardig op sociale media kenbaar maken. Millenials inspireren Fresco daarentegen tot het technologische optimisme dat onze toekomst volgens haar nodig heeft om de wereld blijvend en duurzaam te kunnen voeden. Volgens haar zijn millenials gewend aan technologie en vinden ze tech in hun eten juist chill.


Minder eenduidig
Wij meenden het een en ander over millenials in ons archief van artikelen te hebben en vonden daarin passages die op basis van marktonderzoek en commercieel advies tot minder eenduidige en misschien wel een beetje tegengestelde conclusies komen.

Hoe zit het: verzon Fresco het omdat ze van high tech houdt of is het waar? Knorrige 45-plus mannen zijn uitgesloten van deze discussie
Op basis van een artikel van consultant Robyn Bolton in de internationaal gerespecteerde Harvard Business Review schreven we: "De hoogopgeleide, kritische millenials blijken prijsbewuster dan iedereen een aantal jaar geleden had verwacht. Ze willen echter nog steeds vers en biologisch eten. Daarvoor zoeken ze de goedkoopste opties."

Op basis van marktonderzoek door Ypulse en Havas International schreven we dat Millenials zich zien als Foodies en voedsel als modieus zien. Ze delen trends met elkaar en creëren zo onderling de laatste mode. Vers, groen en natuurlijk uit een houten kistje - in dat soort combinaties - zijn hip en worden uitgebreid gedeeld onder met name vrouwelijke millennials. De jonge vrouwen achter The Green Happiness en Pascale Naessens zijn stralende voorbeelden van een internationale trend onder jonge mensen, met name vrouwen.



Onder de dertig of jonge marketeer: vertel, klopt het?
Volgens Fresco accepteren millennials nou juist ook high tech all-in drankjes als Soylent die in niets meer herinneren aan de aarde waar de voedzame stofjes die daarin zitten ooit vandaan moeten zijn gekomen.

Hoe zit het: verzon Fresco het omdat ze van high tech houdt of is het waar?

Ben je jonger dan 30 of een niet al te bejaarde marketeer met verstand van wat jonge mensen willen, don't be shy en vertel hieronder hoe het volgens jou zit? Knorrige 45-plus mannen zijn uitgesloten van deze discussie.



Update 11:45 uur: directeur Jorrit Kiewik (24) van de Youth Food Movement reageerde op twitter als volgt:



Update 10:40 uur , 24 oktober: Hans Steenbergen van Food Inspiration vertelde vanmorgen hoe millenials naar voedsel kijken: avontuur, oorsprong en bottom up.

Dit artikel afdrukken