Groentefabrikant HAK neemt een meerderheidsbelang van 51% in de Duitse distributeur Foodeko, meldt Distrifood. HAK verkoopt al op de Duitse markt via Foodeko, dat ook voor andere Nederlandse producten zoals De Ruijter en Heinz sandwichspread de distributie uitvoert. Door de distributie zelf in eigen hand te nemen wil HAK zijn positie op de Duitse markt versterken en zijn afzet fors laten groeien. Duitsers blijken vooral de HAK appelmoes en rode kool te waarderen. HAK wil méér producten, met name de peulvruchten en zomergroenten, in méér Duitse winkels op de schappen krijgen. De nieuwe joint-venture HAK-foodeko GmbH heeft de ambitie de komende vijf jaar de omzet (in 2016 €19 miljoen) te verdubbelen.
Distrifood - Eigenaar Hak koopt Duitse distributeur - Distrifood
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook