Bierbrouwer Grolsch gaat in hoger beroep tegen het oordeel van de rechtbank over concurrent Kordaat, meldt het AD.

Grolsch verloor eind februari de rechtszaak tegen supermarktketen Lidl over de merknaam Kordaat. De bierbrouwer vindt dat Kordaat te veel lijkt op het Grolsch-merk Kornuit en was dan ook 'geschokt' toen de rechter veronderstelde inbreuk van Lidl op de jarenlange marketinginspanningen met een pennenstreek van tafel veegde.

Lidl introduceerde Kordaat in november 2018 als fris biermerk voor stoere mannen. Grolsch mikt met Kornuit op dezelfde doelgroep en vindt dat Lidl meelift op hun marketinginspanningen. Ook vindt de bierbrouwer dat de naam en het etiket met de bebaarde man en het cursieve lettertype te veel gelijkenis toont met die van het eigen merk.

De uitspraak in het hoger beroep is pas dit najaar te verwachten.
AD - Grolsch in hoger beroep tegen Lidl's Kordaat
Reageer
  • Deel
Druk af