Greenpeace België roept Studio 100 (Samson, Plop, Maya de Bij, K3) en IMPS (De Smurfen) op om hun logo niet langer te laten gebruiken voor vleeswaren. De milieuorganisatie liet deze vleeswaren testen in een onafhankelijk laboratorium en analyseren door twee kinderdiëtisten. Daaruit concludeert de organisatie dat vleeswaren met kinderidolen even ongezond zijn als andere vleeswaren in de supermarkt. "Ook hierin vinden we een hoog zoutgehalte, verzadigde vetzuren, nitrieten en fosfaten terug", aldus Greenpeace, "terwijl de aanbevolen dagelijkse dosis bij kinderen aanzienlijk lager ligt dan bij volwassenen". Greenpeace wijst ook op de negatieve impact op het klimaat en milieu en stelt voor om de figuurtjes te gebruiken om plantaardig broodbeleg te verkopen.

Greenpeace schrijft dat vleeswaren met De Smurfen niet langer verkocht zal worden. Studio 100 laat weten al "een gevarieerd aanbod van gezonde voeding op de markt te brengen".
Knack - Greenpeace: 'Stop met promoten charcuterie met bekende kinderfiguren'
  • Deel
Druk af