De verdienmodellen achter de gratis stroom verschillen. Delhaize werkt samen met twee partijen: Nissan en The New Motion, een uitbater van snellaadstations Het eerste half jaar is het gebruik van de laadstations gratis voor iedereen, voor Nissan-rijders blijft het een jaar gratis. Bij de Lidl laadstations moeten klanten een laadpas kopen (voor 5 euro) waarmee ze drie jaar lang maximaal één uur stroom kunnen laden. De accu wordt gevoed met zonnepanelen op het dak van de Lidlwinkel, zodat een duurzame win-win ontstaat: die daken liggen er anders toch maar werkeloos bij.
Fotocredits: Autos Eléctricos, uitsnede, Eneas
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Juist! Helemaal mooi, er gaat niets boven de fiets.
Ik vind Delhaize een boeiende retailer. Durft te investeren in kwaliteitsverbeteringen in grote categorieën zoals brood. Koopt steeds meer lokaal in. Ondertussen de hete adem van Colruyt in de nek.
René, wij doen boodschappen met .... de fiets!
Ha Dick, laat je overstap naar een elektrische auto vooral niet afhangen van de NLse supers. Gewoon doen als je voor bent.
Ik snap inderdaad Lukas' kritische toon niet: wat is er mis met stroom van eigen dak?
Is er toch niks mis met de aardappelen van Lidl? Ze hebben zelf biologische.
Is Nederland misschien een beetje erg zeikerig land geworden? Colruyt, de Belgische successuper, was de eerste die klimaatneutraal werd, terwijl Belgie helemaal niet zo 'christelijk' in de duurzame Baghwan sferen is. Eigenlijk hou ik wel van dat land zonder zo-hoort-het gezeik.
AH, Jumbo en Lidl, kom maar op met je elektrische daken! Dan ga ik ook over op elkektries rijen.
Helemaal super! Ik hoop snel op vervolg van dit initiatief in Nederland.