Het verschil met Amazon is dat Google niet zelf de producten in voorraad wil hebben en de logistiek wil regelen, maar als tussenpersoon gaat optreden tussen klant en handelaar. 'Zo kan het de cirkel met advertenties ook compleet sluiten, door zowel retailers te laten betalen voor advertenties op de zoekpagina's en vervolgens zelf ook voor de fulfilment te zorgen', schrijft RetailDetail.
Op 10 juni krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Zou dat nu echt werken in een klein land als Nederland ? We zijn binnen 10 minuten afstand van een supermarkt. We hebben geen last van verkeersinfarcten, dus gemak als argument geldt niet. Dan de prijs, dat is in Nederland een issue. Doet ah de aardappel of de computer in de aanbieding blijkt dat ze er veel meer van verkopen.
Het prijsniveau in Nederland ligt hoog, in Duitsland ben je goedkoper uit.
Ik denk dat het alleen werkt als Google of Amazon goedkoper is dan wanneer je zelf je boodschappen doet. Dat is wel een optie hoor, Google zou zomaar 50 miljoen willen verliezen operationeel, zolang ze kunnen uitdragen dat ze 10 miljoen extra aan advertenties binnen halen. In het begin van online verkopen zag je ook dat een groenteboer spullen onder kostprijs weggaf, maar wel trots kon melden dat die 3 miljoen omzet had via het internet, prompt was zijn winkel 30 miljoen waard.
Tuurlijk, waarom ook niet in verzekeringen, medicijnen, zorg enz? Neem alles maar over. Ik blijf het wel gewon via de websites zelf doen, of de supermarkt/winkel, veel vertrouwder.
Dat is ongeveer het bedrag waarvoor AH Bol heeft gekocht.