imageOok de horeca laat zien dat er iets gedaan kan worden. Onder het motto: ' Extra genieten, door iets extra's te geven'

Een aantal horecazaken in Nederland gaat de laatste drie maanden van het jaar één euro extra op elke rekening zetten. Die euro gaat via de We Care Foundation naar een goed doel.
De gast mag kiezen of hij de extra euro wil betalen. Bij de rekening krijgt iedereen een informatiekaartje, waarna de bediening toestemming zal vragen de euro bij de nota op te tellen, schrijft De Telegraaf.

De opbrengst van de actie gaat naar de Vrijwilligers Palliatieve Terminale Zorg (VPTZ) Nederland, een organisatie die hulp biedt aan mensen die in de laatste fase van hun leven zitten.

We Care Foundation
De actie is een initiatief van HotelloTOP, de vereniging van hotelschoolafgestudeerden, die voor dit doel de Nederlandse tak van de We Care Foundation heeft opgezet. Die organisatie zamelt in veel landen via de horeca geld in voor goede doelen. In Nederland zit onder andere KHN voorman Jeu Claes in het bestuur.

Het is het eerste jaar dat We Care Foundation de najaarsactie houdt, maar de planning is het een jaarlijks terugkerende inzamelactie te maken.

250.000 euro
Dit jaar hebben zich tot nu toe een dertiental restaurants uit Zuid-Nederland aangemeld, daarnaast doen tien hotels van Golden Tulip door heel Nederland mee. Aanmelden kan nog steeds via de website. De eerste dagen is bijna 5000 euro opgehaald, de We Care Foundation verwacht eind december ongeveer 250.000 euro verzameld te hebben voor VPTZ.


bron: missethoreca
Dit artikel afdrukken