
Ronald Laureijsen, business insights director bij IRI Nederland, samensteller van de lijst: 'A-merken doen het momenteel uitstekend. Het aspect 'gezondheid' is een grote stimulator van de groei in A-merken. Dat heeft een extra stimulans gekregen doordat Sonja Bakker zich ermee is gaan bemoeien. De omzetimpulsen bij sommige merken zijn deels toe te schrijven aan haar adviezen. Verder valt op dat een aantal merken zich heeft weten te wapenen tegen private label, waarmee de posities die aan huismerken waren verloren, nu zijn teruggewonnen.'
Op 5 januari krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Sonja helpt mensen uit pakjes, zakjes en bakjes te leven en toch op gewicht te blijven. Unilever en de hunnen zouden idd een standbeeld voor Sonja mogen oprichten.
Met gezondheid heeft het natuurlijk niks te maken.
Met gezondheid zullen de toevoegingen -vezels etc.- of weglatingen (light) worden bedoeld. Die hebben de A-merken kennelijk weer vleugels gegeven. Sonja beveelt dat soort producten aan.
Ook opmerkelijk: Supermarkten groeien de laatste jaren vooral in verse producten.