De vierde editie van de Gezonde Innovatie Awards is van start. Ook dit jaar reiken Foodpersonality, Supermarkt.team en Foodlog gezamenlijk de Gezonde Innovatie Awards uit, de complimentenprijs voor producten en initiatieven die gezonder eten gemakkelijker maken.
De Gezonde Innovatie Awards kennen twee categorieën. Producten die het beste passen binnen een gezonder eetpatroon en initiatieven die het meest aansporen tot een gezonder eetpatroon.
De vakjury heeft uit alle aanmeldingen de genomineerden geselecteerd. Hieronder het overzicht van de geselecteerde initiatieven. Het overzicht van de genomineerde producten vind je hier.
Stem op jouw favorieten
Welk initiatief draagt volgens jou het meest bij aan een gezonder eetpatroon? Ga naar de stemwebsite en kies jouw favoriete initiatief. Stemmen kan tot zaterdag 18 november.
Welk initiatief draagt volgens jou het meest bij aan een gezonder eetpatroon? Ga naar de stemwebsite en kies jouw favoriete initiatief. Stemmen kan tot zaterdag 18 november.
-
De Beter eten podcast
Albert Heijn
In de podcast 'Beter eten' gaat Yora Rienstra op zoek naar antwoorden. Ze gaat in gesprek met kenners en kunners: mensen die alles van voeding weten en mensen die weten hoe je dat in de praktijk brengt. -
Eten is weten !
Safardia
Zoveel mogelijk jong en oud duidelijk maken op een eenvoudige begrijpelijke manier: een markt en/of supermarktexpeditie mbv een voedingsdeskundige. Daarna nog advies om alles zo gezond mogelijk thuis klaar te maken. -
Faiafood
Taste Innovation B.V.
Faiafood is een initiatief van vier bedrijven die actief zijn in de teelt en de verwerking van uien, gember en knoflook. Elk gerecht smaakt beter met de smaakmakers van Faiafood. Een gezonde toevoeging voor elk gerecht. -
Geef je bord een gezonde draai
Albert Heijn
Op AH.nl en in de AH app kunnen klanten een behoefte aangeven; meer vezels, minder suiker of vaker vegetarisch eten. Klanten krijgen gemakkelijk tips en inspiratie hoe ze hun bord een gezonde(re) draai kunnen geven. -
Geef je maaltijd kleur
Albert Heijn
Albert Heijn start een campagne om klanten te inspireren gedurende de hele dag - bij ontbijt, lunch, avondeten én tussendoor - meer groente en fruit te eten. Dit past bij een gezonder en gevarieerder eetpatroon. -
Gezonde Smikkelweken Scholenpakket
Stichting Spoony
Met het lespakket Gezonde Smikkelweken doet dit succesvolle groente-inspiratie-programma dit jaar zijn intrede op basisscholen. 20.000 kinderen gingen 3 weken aan de slag met groenten, op school én thuis. -
Goede Zorg Proef Je
Alliantie Voeding in de Zorg
GZPJ is een project van Alliantie Voeding in de Zorg en stimuleert ziekenhuizen en zorginstellingen in de realisatie naar een gezond en duurzaam voedingsaanbod. Inmiddels zijn al 85 zorgorganisaties aangesloten. -
Groenteboxjes programma
ALDI Nederland i.s.m. JOGG
Het is een interventie om groenteconsumptie onder jonge kinderen te stimuleren. Gedurende 3 maanden wordt dagelijks groente aangeboden op het kinderdagverblijf en kinderen worden beloond voor het eten ervan. -
Health Food Wall
Health Food Wall
Met ons 100% plantaardige assortiment, verkocht door Intelligent Fridges, maken we verse producten met groenten in de hoofdrol snel en makkelijk beschikbaar binnen ziekenhuizen, scholen, kantoren en openbare locaties in Nederland -
Healthy Fridge
Healthy Fridge
Wij maken een verse salade net zo makkelijk bereikbaar als een candy bar! De Healthy Fridge is eenvoudig in gebruik en razend slim. De werknemer of reiziger heeft 24/7 toegang tot ultra vers assortiment van restaurant kwaliteit. -
Het kennisprogramma
Madaga
Het kennisprogramma bevat kennis en informatie over smaakontwikkeling en kindervoeding. Hiermee kan de pedagogisch medewerker als expert kinderen van 0-4 jaar begeleiden op hun smaakavontuur. -
Kassafruit
Dirk van den Broek
Sinds januari 2023 biedt Dirk in alle winkels permanent gezonde tussendoortjes aan bij de kassa. Hiermee hopen we onze klanten te stimuleren om vaker te kiezen voor een gezond tussendoortje. -
LunchMaatjes
LunchMaatjes
LunchMaatjes verzorgt dagelijks een gezonde lunch op de basisschool voor alle kinderen, ongeacht de dikte van de portemonnee van de ouders. -
Mensa Mensa, basisvoorziening voor betaalbaar goed eten.
Public Food
De missie van Mensa Mensa is dat betaalbaar gezond eten voor iedereen net zo vanzelfsprekend wordt als water uit de kraan. We zijn bezig om van goed voedsel een basisvoorziening te maken. -
Nationaal Schoolontbijt
Nationaal Schoolontbijt
Met het Nationaal Schoolontbijt willen we kinderen op een leuke en speelse manier leren én ervaren hoe belangrijk het is om elke dag gezond te ontbijten. Onze droom: Een gezond ontbijt, elke dag en voor ieder kind. -
Nieuwe plantaardige ingrediënten uit koolzaad
Cano-ela B.V.
Cano-ela heeft een innovatief productieproces, alles wordt verwerkt tot voedingsingrediënten, zonder zijstromen voor dierenvoeding. We bieden daarmee nieuwe oplossingen voor de voedingsindustrie. -
Noory
Verdify
Noory is een gratis digitale voedingscoach die mensen met eetuitdagingen zoals allergieën en darmklachten helpt om gezond te eten. Noory verzorgt maaltijdplannen op maat in lijn met de landelijke dieetrichtlijnen. -
Prijsverlaging vezelrijke en volkoren producten Lidl
Lidl Nederland
Lidl heeft een structurele prijsverlaging doorgevoerd op vezelrijke en volkoren producten zoals volkoren wraps en pasta: prijs is geen barrière meer om te kiezen voor vezelrijk of volkoren. -
Reset je Recept campagne
Bonduelle
In deze campagne inspireren en helpen we consumenten op een speelse manier vaker en gemakkelijker plantaardig te eten. Dit doen we door bekende recepten (uit eigen repertoire van de consument) plantaardig te ‘resetten'. -
Schijf van Vijf spaarcampagne Lidl
Lidl Nederland
Samen met het Voedingscentrum heeft Lidl spaarcampagne ‘Zuinig op je lijf? Spaar voor GRATIS producten uit de Schijf van Vijf!’ gelanceerd. Hierdoor maken miljoen mensen laagdrempelig kennis met gezondere keuzes -
Stichting KidsProef
De Smaakspecialist
Stichting KidsProef is een initiatief van De Smaakspecialist, producent en distributeur van biologische voeding. Stichting KidsProef geeft GRATIS lessen op basisscholen aan leerlingen van groep 7 en 8 over goede voeding. -
Stichting Lilly's Lunchbox
Stichting Lilly's Lunchbox
Stichting Lilly's Lunchbox levert dagverse lunchboxen volgens de Schijf van Vijf aan schoolgaande kinderen.
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 2 oktober krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 2 oktober krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog