image

Nou vooruit dan, eentje nog!

Martijn Michielse staat bekend om het haarfijn aanvoelen van de trends op het gebied van luxe en culi-events. Wat we volgens hem in 2008 gaan zien in clubs en eetgelegenheden, is dat de drankjes steeds puurder worden. En voor eten geldt hetzelfde. In het komende jaar is er geen ruimte voor liflafjes, alleen voor ingrediënten met kwaliteit, versheid en puurheid.
Er is ook het komende jaar genoeg te besteden door de aantrekkende economie. Daardoor zullen de luxe producten een enorme groei doormaken. De luxe sector is steeds dichter bij gekomen, terwijl het vroeger echt voor de elite was.

"In 2008 komt de nadruk nog meer te liggen op lekker en gezond. Populair zijn gezonde sapjes in meeneemflesjes, en ook superfruit gaan we meer tegenkomen, meent Arjanneke Teeuw, Healthy People. Met name sapjes, die gemaakt zijn van superfruit, zijn hot. Superfruit is extra gezond, omdat er ontzettend veel positieve bio-actieve(
deze kende ik nog niet red. ) stoffen inzitten zoals anti-oxidanten, vitamines, aminozuren en omega 3 en 6. Denk aan de granaatappel die vorig jaar zijn intrede heeft gedaan, en de acai-bes uit Brazilië. Natuurwinkels startten de trend, die in 2008 ook wordt opgepikt door de grotere fabrikanten. .

Naast de opmars van superfruit, zet de probioticatrend zich voort in 2008, meent Teeuw. Niet alleen yoghurt, maar ook andere producten krijgen een toevoeging. Denk aan kaas en andere zuivelproducten, maar ook chocoladerepen. Daarnaast is er een opmars van verse varianten van producten die een minder verse perceptie hebben. Bijvoorbeeld magnetronmaaltijden Ook snacks worden steeds gezonder, maar wel met behoud van smaak. Nu komen er ook producten die nauwelijks vet en calorieën bevatten, maar wel een crunchy en crispy bite hebben.


bron: spits met dank aan foodholland

Dit artikel afdrukken