image
Op Molblog staat een aanbevelenswaardig verslag van de productpresentatie van Truly, het nieuwe verantwoorde/bewuste/duurzame snoep van Redband.

‘Gezond’ is een hypewoord en staat bovenaan de voedingsagenda. Niet alleen regeringen zijn er mee bezig, de consument zelf ook. Naast dat voedsel gezonder moet worden, willen de consumenten ook natuurlijkere ingrediënten...Minder suiker, natuurlijke kleurstoffen, kleinere verpakkingen en eerlijkheid in marketing, dat is wat de consument wil. En ze willen geen compromis wat betreft smaak. Ja, het moet gezonder maar moet ook gewoon lekker blijven. De naam 'Truly' zal gekozen zijn vanwege de associatie met 'waarlijk', 'oprecht'. Wil de consument echt meer eerlijkheid? Ik stel stickers op de kiwi's, spitskolen en preien voor: 'ook al eet je er tien per dag, dood ga je toch.' En op Fair Trade-producten: 'ondanks onze inspanningen is en blijft de wereld een puinhoop zolang er mensen wonen.' En op Bio-producten: 'niet noodzakelijk beter, wel altijd duurder.' Maar waarschijnlijk worden we niet gelukkig van die eerlijkheidsmanie. Oprecht werkt alleen als het een pose is.
Dit artikel afdrukken