Uit een uitgebreide enquête door de Vlaamse Gezinsbond onder ruim 2.000 gezinnen uit Vlaanderen en Brussel blijkt dat burgers zich verloren voelen in de 'jungle' van gezondheidsclaims, reclameboodschappen over en ingewikkelde etiketten op levensmiddelen.

De bond stelt dat de overvloed aan vaak misleidende informatie over en reclame voor 'gezonde' voeding het gezinnen niet eenvoudiger maakt om een gezonde maaltijd op tafel te toveren. De Gezinsbond pleit daarom onder meer voor strengere regels voor de voedingsindustrie en reclamesector. Daarnaast vindt de Gezinsbond dat ongezonde producten duurder moeten zijn dan gezonde producten. De bond wil daarom een voedsel- of obesitastaks invoeren. De opbrengst wil de Gezinsbond gebruiken voor preventie bij kinderen, jongeren en maatschappelijk kwetsbare gezinnen én om een gezonde levensstijl te promoten.
De Morgen - Gezinsbond pleit voor obesitastaks
Reageer
  • Deel
Druk af