Tijdens de komende Bio-Beurs in Zwolle kunnen innoverende boeren goede ideeën presenteren voor 5 doorgewinterde juryleden die weten hoe ze risicovolle marktkansen moet beoordelen. Te winnen is een introductie bij kapitaalverschaffers. Daar kom je immers niet zo makkelijk binnen.

Pak die kans op geld!
In samenwerking met de provincie Overijssel organiseert Foodlog op donderdagmiddag 21 januari een Dragons' Den. Daarin bepalen slimme investeerders welke sterke ideeën - waar de bank geen krediet voor geeft - wél geld waard zijn. Pak die kans op geld!

Op het podium staan vijf stoelen met vijf zakenlieden van naam. Op de grillplaat staan vijf ondernemers. Zij leggen hun idee en financieringsbehoefte in vier minuten uit. De jury stelt nadere vragen. In de zaal publiek dat wil leren hoe investeerders kijken naar vernieuwende ideeën.

Onder leiding van presentator Dick Veerman kiezen de zakenlui het beste plan. Is dat jouw plan? Dan win je een introductie bij geldschieters.

Aanmelden voor 8 januari 8 uur ’s avonds
Heb jij dat geweldig goede plan om met je boerenbedrijf die volgende stap te zetten, maar komt het geld er maar niet voor los? Hoeveel geld en wat nog meer - bijvoorbeeld een verwerker en een verkoper - heb je nodig om het te realiseren? Meld je aan via een directe mail aan dick@foodlog.nl vóór de sluitingsdatum 8 januari 2016, 20:00 uur.

Misschien ontvang jij straks de felicitaties van Eddy van Hijum, gedeputeerde van de Provincie Overijssel, voor de beste innovatie met marktpotentieel.

Procedure
Lever je plan aan via dick@foodlog.nl. De plannen leggen we voor aan een jury die bestaat uit doorgewinterde investeerders: Wilco Schoonderbeek (PPM Oost), Guus Verhees (NBI investors) en Laura Rooseboom (Startgreen) en een flankerende bankier, mogelijk zelfs 2. De jury houdt je plan strikt vertrouwelijk en bepaalt welke 5 inzenders op die pitch wordt uitgenodigd.

Of je wordt uitgenodigd, hoor je op 14 januari om 8 uur ’s avonds. Ook als je niet wordt uitgenodigd om te pitchen, ben je van harte welkom in de zaal.



In het openbaar zal de jury niet vragen naar technische details van innovaties. Wel wil de jury precies weten wat je onderscheidt van de rest van de markt en waarom klanten daarvoor zullen gaan.

Als je die vuurproef doorstaat, leidt de jury je door naar investeerders die je risicodragend vermogen kunnen verschaffen om je plan waar te maken. Een aantal daarvan zit in de zaal.

Eisen aan je inschrijving
In je plan beschrijf je in maximaal 900 woorden welk probleem van jouw klanten of een nieuwe groep klanten jouw gedachte duidelijk beter oplost dan huidige aanbieders. Tevens beschrijf je waarom jouw aanpak veel duurzamer is dan bestaande. Je geeft ook aan waarom die gedachte het zakelijk de komende 10 jaar gaat volhouden in de markt.

Goede ideeën zijn je entree. Je betaalt geen inschrijfgeld.

Fotocredits: still, BBC
Dit artikel afdrukken