Mais kweek je, Daar maak je voer van. Dat geef je aan koeien. Daar maak je vlees en melk van. En dat eten en drinken mensen. Da's heel natuurlijk, vindt Mona. Niets van aan vindt Greenpeace, tenminste als dat voer gemaakt is van genetisch gemanipuleerde maïs uit Argentinië.
Reden voor om Greenpeace om een parodie-site voor Mona op te zetten: Mona- de zuivelste verpesters. Op een duidelijke manier wordt uitgelegd wat het probleem van gentech is en waarom Greenpeace Campina (moeder van het merk Mona) verzoekt zuivere melk te kiezen in plaats van die van koeien die gevoerd zijn met gentech mais. Het is leuk en ludiek. Ik heb er één probleem mee. Greenpeace, als altijd uit op impact, pakt de meeste zichtbare marktpartij aan en berokkend die mogelijk forse schade. Er zijn er echter meer. Ik zal maar niet vertellen wie er lekkere entrecôtes en andere Argentijnse steaks van die groene pampa's daar verkoopt, en wie ...... :)
Maak ze allemaal tegelijk duidelijk waar het over gaat. Desnoods op deze manier - die ik au fond wel grappig én informatief vind - maar dan wel allemaal. Dan heb je tenminste echt een actie met een heel groot knipoog en kun je - mocht je de markt veranderen - ook meteen door naar die nieuwe, gewenste producten. Da's goed voor iedereen en zorgt voor een gezond motief tot medewerking van de producenten. Laten we wel wezen: van hen moet het nl. komen en ze moeten er een positieve aanleiding voor hebben.
Marketing, mooi vak!
Wederom: met dank aan Voeding in de Media!
Op 31 oktober krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Kennelijk hebben de acties resultaat: zie http://www.agripress.be/start/artikel/182324/nl
Grappig, ik had er ook al een logje aan besteed. Ik zie in de aktie meer een onder de aandacht brengen van de gentech kwestie.
http://www.famvdhurk.nl/pl
Nu nog graag de juiste informatie.
De extra uitval van vee door het gebruik van soja in veevoer. Een gedeelte van de GM-soja komt in onze voeding via de halffabrikaten-leverancier Cargill in allerlei producten waar een consument niet eens maar aan denkt, zoals medicijnen, alle soorten oliën, frisdranken, ketchup, appelsap, soep, brood, etc.etc. Zie de site: Duistere machten.
Da's waar, maar consumenten kunnen zich zo wél informeren.
Toch heb ik het idee dat ze hun doel voorbij schieten. Ik zie de consument nl. niet als een blogger actief zijn op internet en dan gaat veel van de ludiek bedoelde actie verloren. Immers ook Greenpeace moet het hebben van de massa.