Maar dan het nieuws van vandaag. Na de overname eind vorig jaar door AH van de Konmar Superstores, ontstond onenigheid over de toekomst van de echte bakkers, die bij Konmar in dienst waren en net als de rest van het personeel volgens afspraak overgenomen moesten worden. Onder druk van de bonden laat Albert Heijn deze ambachtelijke bakkers nu weliswaar hun oude salaris behouden, maar voor hun vak is in de nieuwe Albert Heijn XL's geen plaats meer. Ze moeten aan de slag als verkoopmedewerker en misschien mogen ze de afbakbroden afbakken. Albert Heijn wil geen echt brood (met deeg) in de winkel bakken.
Laat Albert Heijn hiermee een gouden kans liggen? Want wat ruikt en smaakt er meer onweerstaanbaar dan echt versgebakken brood?
Het antwoord van Albert Heijn XL is: gegrilde kip. De meeste bezoekers zullen aan het eind van de middag naar de winkel komen, zal AH hebben geredeneerd. Tegen die tijd is brood niet meer zo'n sterke magneet. En dus is er in de verbouwde ex-Konmar een aparte afdeling met ter plekke gegrild vlees ingericht. Van de geur van gegrilde kip loopt het water veel meer in de mond, zo vlak voor het avondeten. En dus koopt de klant zich helemaal gek.
Wat mij betreft toch een gemiste kans: ik zou graag vers brood eten bij gegrilde kip. En echt vers brood, zo is beloofd, is een trend voor 2007.
Op 2 oktober krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Als specialist in geurmarketing en professionele geurmachines inspireren wij u graag over de positieve effecten van geur voor uw onderneming. Geur zorgt voor stemmingen, prachtige momenten en creëert een unieke herinnering.
Las net op de site van Aldo, een stukje over de nieuwe culinaire hotspot van Amsterdam: jawel een bakkerswinkel! daar wordt ik nu helemaal blij van;-)
Tsja, producten horen bij een moment van de dag. Brood verleidt waarschijnljk het meest 's ochtends (net als koffie; niks is lekkerder dan s'ochtends via de Vleutensweg in Utrecht naar de A2 rijden, langs Douwe Egberts! Op terugweg is het ook lekker, maar al weer een stuk minder verleidelijk).
Ik kan ze dus wel begrijpen. Als marketeer dan.