Aan het begin van dit jaar startte supermarktketen Plus een groente- en fruitoffensief. Het bedrijf stuntte met de prijzen van groente en fruit om klanten te trekken, maar van de verwachte prijzenslag kwam het niet.

“Vooral de mensen die al boodschappen deden bij Plus, en dat zijn blijven doen, hebben geprofiteerd,” schrijft RTL Z. Andere consumenten hebben er minder van gemerkt.

Terwijl supermarktketens als Jumbo, Dirk van den Broek en Vomar hun prijzen ook verlaagden, bleef Albert Heijn een beetje achter. “Voor het uitbreken van een echte prijzenslag moet ook de grootste speler in supermarktland meedoen,” aldus RTL Z. “Plus zit niet echt in de positie om een prijzenoorlog te ontketenen, daar zijn ze niet sterk genoeg voor,” analyseerde Kitty Koelemeijer, hoogleraar Marketing en Retail bij Nyenrode. De actie van Plus zorgde wel voor een stijging van zijn marktaandeel.

Prijzenoorlog of niet, het lijkt er toch echt op dat Nederland meer groente en fruit is gaan kopen.
RTL Z - Plus ontketent geen prijzenoorlog, maar boekt wel succes in groenteschap
  • Deel
Druk af