Ben & Jerry's steunt het homohuwelijk in Australië. Eigenaar Unilever bedreef al eerder politiek door met Magnum, zijn andere ijs-icoon, de campagne 'Pleasure is diverse' te lanceren. Die leidde tot klachten van TV-kijkers.
In Australië kun je bij de 26 Ben & Jerry's-winkels niet twee bolletjes ijs in dezelfde smaak bestellen. Het hippe ijsmerk mengt zich in de hoogst actuele discussie over het homohuwelijk in Australië. Op 13 juni debatteert het Parlement over een nieuw wetsvoorstel daartoe.
In een verklaring zegt Ben & Jerry's: "We weigeren twee bolletjes ijs met dezelfde smaak te verkopen om zo onze fans aan te moedigen hun politici te vertellen dat de tijd rijp is voor het homohuwelijk." Ook staan in alle 26 Australische winkels speciale brievenbussen waarin Ben & Jerry's door klanten ondertekende pro-homohuwelijkansichtkaarten verzamelt om als petitie naar de parlementsleden te sturen. Een meerderheid van de Australiërs is voorstander van het homohuwelijk (volgens Ben & Jerry's zelfs 72%).
Het is al de tweede keer dit voorjaar dat Unilever zich via zijn ijsjes inzet voor het homohuwelijk. De Ben & Jerry's-campagne is wat dat betreft niet eens zo bijzonder, omdat Ben & Jerry's zich al sinds 1989 - toen het merk nog geen eigendom van Unilever was- inzet voor de rechten van de LGBT-gemeenschap. Het andere ijsicoon van Unilever, de Magnum, ontmoette vorige maand weerstand bij TV-kijkers omdat een reclame-spot waarin het motto "Pleasure is diverse" op prime time werd geïllustreerd door twee zojuist getrouwde lesbiennes die hun huwelijk met een ijsje vieren.
Dit artikel afdrukken
In een verklaring zegt Ben & Jerry's: "We weigeren twee bolletjes ijs met dezelfde smaak te verkopen om zo onze fans aan te moedigen hun politici te vertellen dat de tijd rijp is voor het homohuwelijk." Ook staan in alle 26 Australische winkels speciale brievenbussen waarin Ben & Jerry's door klanten ondertekende pro-homohuwelijkansichtkaarten verzamelt om als petitie naar de parlementsleden te sturen. Een meerderheid van de Australiërs is voorstander van het homohuwelijk (volgens Ben & Jerry's zelfs 72%).
We’re banning any same-flavour love in the fight for #marriageequality! Join us by signing petition to get Australia moving. pic.twitter.com/DV5MHOrCsZ
— Ben & Jerry's Oz (@BenAndJerrysOz) May 25, 2017
Het is al de tweede keer dit voorjaar dat Unilever zich via zijn ijsjes inzet voor het homohuwelijk. De Ben & Jerry's-campagne is wat dat betreft niet eens zo bijzonder, omdat Ben & Jerry's zich al sinds 1989 - toen het merk nog geen eigendom van Unilever was- inzet voor de rechten van de LGBT-gemeenschap. Het andere ijsicoon van Unilever, de Magnum, ontmoette vorige maand weerstand bij TV-kijkers omdat een reclame-spot waarin het motto "Pleasure is diverse" op prime time werd geïllustreerd door twee zojuist getrouwde lesbiennes die hun huwelijk met een ijsje vieren.
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook