Analogieën
Het interview heeft plaats rond de promotie van een recent uitgekomen boek waarin Fresco vanuit haar brede kijk op zaken naar wetenschap en maatschappij neerzet. Het heet Kruisbestuiving en stelt de analogieën tussen kunst en wetenschap aan de orde en de manier waarop die elkaar verder kunnen helpen. Als een voorbeeld verklaart ze in gesprek met De Tijd waarom het fout is gelopen met GGO's in de Europese publieke opinie die dominant tegen is. De krant noteert het als volgt:
Waarom wekken ggo’s zo’n afkeer bij de doorsnee-Europeaan?
Fresco: ‘Dat heeft alles te maken met onze oerangst voor het hybride, voor het monster. De Europese kunstgeschiedenis puilt ervan uit. Denk aan de monsters in ‘De tuin der lusten’, het beroemde schilderij van Hiëronymus Bosch. GGO-onderzoekers hebben dat sentiment in de samenleving onderschat omdat ze het niet wisten. Maar met een beetje perspectief, een beetje kennis van de kunstgeschiedenis hadden ze dat geweten.’
Of een oerangst door zo'n verklarende bezwering verdwijnt, is een tweede.
Het volledige interview met de De Tijd is via de link te lezen.
Fotocredits: Tuin der Lusten, detail, Wikipedia
Op 10 juni krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Ze kan een twee drie in het vakje van misplaatste optimisten!!
Het heeft te maken met de bewijzen dat GGO niet werken en(Seraline)zelfs kunnen kanker veroorzaken, ze moet ook naar die onderzoeken kijken. Of mevr. Fresco kijk ook eens naar alle zelfmoorden onder Indiase boeren die steeds dieper in de schuld komen te zitten door de GGO, omdat ze geen zaden kunnen, NIET MOGEN zelfs, bewaren voor het jaar erop. Ze verdienen te weinig aan de oogst om elk jaar opnieuw zaden te kunnen kopen, ze moeten ook elk jaar steeds meer round-up oa gebruiken omdat onkruid resistent wordt. Dat kost klauwen vol geld. Kijk ook daar eens naar. DAT soort dingen zijn de tegenstand die we in de anti-GGO vinden.