Voedselwaakhond foodwatch komt met een petitie (te tekenen op www.foodwatch.nl) om de overheid te laten ingrijpen en een wet te maken die 'reclame van voedselproducenten op scholen en kinderdagverblijven te allen tijde verbiedt'.
Volgens foodwatch 'omzeilen [voedingsbedrijven] de door henzelf opgelegde regels om geen reclame te maken voor kinderen onder de 7 jaar door hun reclame als ‘voorlichting’ te bestempelen. Onder het mom van educatie dringen voedselbedrijven zoals Unilever en McDonalds scholen en kinderdagverblijven binnen om daar reclame te maken'. foodwatch noemt als voorbeeld o.a. de 'smeerdiploma's' van Unilever.
Voor een succesvolle petitie zijn 40.000 handtekeningen nodig. De teller stond zojuist op 20.000.
Dit artikel afdrukken
Volgens foodwatch 'omzeilen [voedingsbedrijven] de door henzelf opgelegde regels om geen reclame te maken voor kinderen onder de 7 jaar door hun reclame als ‘voorlichting’ te bestempelen. Onder het mom van educatie dringen voedselbedrijven zoals Unilever en McDonalds scholen en kinderdagverblijven binnen om daar reclame te maken'. foodwatch noemt als voorbeeld o.a. de 'smeerdiploma's' van Unilever.
Voor een succesvolle petitie zijn 40.000 handtekeningen nodig. De teller stond zojuist op 20.000.
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 5 januari krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 5 januari krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook