De grote festival vragen zoveel marge van foodtruckondernemers dat zij gedwongen zijn hun prijzen fors te verhogen. Dat schrijft Out-of-Home-Shops.

De helft afstaan is compleet niet duurzaam, dat moet een halt toegeroepen worden
De pizzabakkers van Old Scuola en de gehaktballendraaiers van Balls & Glory vertellen dat ze de helft van hun omzet moeten afdragen om op een festival te mogen staan. Dat betekent óf de prijzen flink omhoog (zoals Old Scuola doet) óf niet meer verschijnen en een festival boycotten.

Wim Ballieu van Balls & Glory vertelt: “Op Tomorrowland waren we wel aanwezig, op Rock Werchter en Pinkpop niet. Puur omdat we ons niet willen laten indoen door onze eigen marges. De helft afstaan is compleet niet duurzaam, dat moet een halt toegeroepen worden. We zouden tegen de festivalmaffia moeten zeggen dat ze zelf maar hun eigen pizza’s bakken.”

Old Scuola's Marco Zander is het daar niet mee oneens, maar verhoogt liever de prijzen omdat anders een concurrent het gat dat ontstaat toch inpikt. “Om het nettoresultaat hetzelfde te houden, verhogen we dus onze prijzen”, zegt hij.

Fotocredits: Foodtrucks in VS, Townsquare Media Albany
Dit artikel afdrukken