Het maken van de dagelijkse krant kost Foodlog inmiddels bakken met geld. Geld dat we middels spin-off activiteiten als cursussen, congressen en lezingen bij elkaar hebben weten te brengen. Maar voor de verdere professionalisering kunnen we niet meer volstaan met dit soort activiteiten. De site moet op eigen benen kunnen staan. Advertentievrij en onafhankelijk, want dat is de principiële keuze die Foodlog vanaf het allereerste begin gemaakt heeft.
Niet helemaal op slot
We gaan niet helemaal op slot. Onze Flashes en korte media-berichten blijven vrij toegankelijk. Ook de Nieuwsbrieven, onze Daily en Weekend, blijven gratis. Wel kunnen in de Nieuwsbrieven plus-artikelen staan.
De overige artikelen staan na 2 dagen achter de betaalmuur. Ze krijgen dan een geel plusje en de vermelding 'exclusief voor betalende leden'. Ben je betalend lid, dan kun je onbeperkt Foodlog blijven lezen. Ook presenteert de site zich dan zonder advertenties aan je (wel even inloggen). Vanaf €6 per maand ben je al betalend lid. Daar koop je 3 haringen voor op de markt, of nog net geen Impossible Burger.
5 cadeau-artikelen per maand
Ook zonder betalend lidmaatschap zetten we je niet zomaar buiten. Iedereen krijgt per maand 5 artikelen cadeau. Reageer je bij zo'n cadeau-artikel, dan blijft de draad altijd voor je open.
We vinden het natuurlijk reuze spannend, maar weten ook: alles wat gratis is, heeft geen waarde.
Word betalend lid! Je krijgt dan niet alleen onbeperkt toegang tot alle content op Foodlog, maar ook korting op onze congressen en events.
Op 8 oktober krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
#41 Jan Peter dat is allang wat.
levert ook arbeidsplaatsen op hoor, is goed voor de economie ;-)
Deze zin: “En voor de tuinders daar is het ook goed nieuws, want de restwarmte van die datacentra kunnen zij goed gebruiken.” in dit artikel vind ik vooral fraai. Vol gas door op het kan en kijk ons toch is slim en goed bezig zijn ;-).
Heb je helemaal gelijk in, Carolien. Dat wordt ook nog wat.
Digitaal schijnt ook nadelen te hebben: al die opslag van big data in clouds en op servers blijkt ook bakken met energie te kosten...
Dank voor het advies! Het is idd een twijfelpunt. Maar gelukkig kan het ook digitaal, Jan Peter.
Echter ook digitaal kost topcontent maken geld, helaas ....
Niet doen Dick, als je een hard copy bedoelt: save the trees. Het is ook een gepasseerd businessmodel. De kracht van Foodlog is de agendering en de dialoog. Focus daarop, laat dat zich ontwikkelen.