Had foodlog hier ook een stand moeten hebben?

Honderden foodfabrikanten proberen deze week de aandacht te trekken van de voorbijtrekkende huisvrouwen op de Libelle Zomerweek. Op de eerste dag trokken gisteren al 10 duizend bezoekers langs de stands. Meer dan 99 procent van de bezoekers van de Libelle Zomerweek aan de oevers van het Almeerderstrand is vrouw. Levensmiddelenfabrikanten grijpen het evenement dan ook aan om consumenten kennis te laten maken met nieuwe producten. Onder meer de merken Alpro Soja, Aquafresh, Conimex, Groene Koe, Grand’Italia en Stegeman zijn er vertegenwoordigd.

Promoten
De agf-sector heeft met aanbieders als Tasty Tom, The Greenery en Rijk Zwaan dit jaar voor het eerst een Groente en Fruit Paviljoen ingericht. In het Paviljoen kunnen bezoekers gestoomde aardappelen en verschillende nieuwe kiemgroenten proeven. Ook worden er snackgroenten als mini-paprika’s gepromoot. Een kok leert er moeders hoe ze gezonde kindertraktaties kunnen maken.Actie
Doel van het agf-paviljoen is dat consumenten kennismaken met het 2x2 label, de aanbeveling om elke dag twee ons groenten en twee keer fruit te eten. Uiteraard zit er ook een stevige beursaanbieding aan vast. Voor 5 euro krijgen beursbezoekers een bigshopper gevuld met groenten en fruit. Vorig jaar trok de Libelle Zomerweek zo’n 75 duizend bezoekers. De editie van 2009 duurt nog tot en met aanstaande zondag.


bron: distrifood
Dit artikel afdrukken