#2 Ria,
Zo doe ik dat ook. Naar een andere supermarkt doorrijden betekent voor mij dusdanig veel extra km's dat het geen korting meer is.
De universiteiten van Amsterdam en Tilburg onderzochten of kortingsacties door winkelketens die ketens wat extra’s oplevert. Nee. Ze verliezen er niet op, maar het tikt ook niet aan. Maar wij, boekhoudende burgers? De Foodlogredactie kent mensen die elkaar mailen dat de koffiebonen van Lidl weer in de aanbieding zijn. Ze kopen ze nooit als ze dat niet zijn. Andere voorbeelden?
Distrifood - Wetenschap: Kortingsacties leveren niets op - Distrifood, 6 mrt 2020#2 Ria,
Zo doe ik dat ook. Naar een andere supermarkt doorrijden betekent voor mij dusdanig veel extra km's dat het geen korting meer is.
Ik hou rekening met kortingen bij het doen van boodschappen. Daar baseer ik mijn planning op, zeker m.b.t. groente en fruit.
Die koffiebonen van Lidl met korting, daar ga ik zeker voor. Maar als ik bonen nodig heb en ze zijn niet in de aanbieding dan koop ik ze ook. Prijs-kwaliteit is sowieso heel goed.
Maar ik heb laatst gehoord dat dat typisch voor Nederland zou zijn, in de omringende landen doen ze dat niet zo, daar zijn de prijzen standaard ook lager, schijnt het :-)
Help de schrijver de juiste toon te vinden waarop je naar hem of haar wilt luisteren.
Klik op de naam van de schrijver en gebruik het "Stuur een mail" veld op zijn of haar profiel om je bericht te versturen.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.