0
Fotocredits: 'Veganistische Roockworst tijdens lancering in Scheveningen', Thomas Schlijper

FlashVegetarische Slager onttroont Tony’s Chocolonely

Tony's Chocolonely stond 4 jaar achter elkaar op nummer één, maar is dit jaar de runner-up in de Sustainable Brand Index. Bovenaan de Nederlandse lijst van 2022 prijkt de Vegetarische Slager als overall winnaar. Voor de Sustainable Brand Index wijzen consumenten, dit jaar voor de zesde keer, de in hun ogen meest duurzame merken aan. Albert Heijn is voor het zesde jaar op rij verkozen tot de meest duurzame supermarktketen van Nederland. Andere winnaars in Foodcategorieën zijn Bar-le-duc bij dranken en La Place bij restaurants, café's en take-away.

Nederlanders waarderen de manier waarop De Vegetarische Slager het verhaal uitlegt over vlees en de uitdagingen die daarbij komen kijken. Ernst en humor in combi met smakelijke producten is het recept om een breed publiek te boeien. Dat betekent niet dat iedereen nu massaal gehackt op tafel heeft staan. Het aandeel van vleesvervangers als percentage van de vleesomzet komt zelfs nog niet in de buurt van de 10%.

Vegetarische Slager verslaat Tony?s Chocolonely - Sustainable Brand Index 2022, 1 apr 2022
  • Waardeer dit artikel door het te delen:

Log in om te reageren en duimen uit te delen. Nog geen account? Meld je nu aan!

Lees alles over reageren in de gespreksregels.