Je zoekt binnen Foodlog, via Google
Menu Foodlog
7
Fotocredits: 'Knorr wereldgerecht', via Facebook

Flash‘Unilever moet groeien en de mensen helpen’

Interview met de baas over voeding bij Unilever, Hanneke Faber, afgedrukt in de NRC. Waarom is de theedivisie te koop? ‘Thee zit Unilevers groeiambities in de weg’. En de boodschap van Unilever: ‘Winstgevendheid en een betere wereld moeten hand in hand gaan’. En: ‘We moeten mensen helpen plantaardiger te eten’. Meer Magnums natuurlijk ook.

NRC - Topvrouw Unilever: ?Er moet nu veel meer groente bij een Knorr Wereldgerecht?, 13 apr 2020
  • Waardeer dit artikel door het te delen:
Laden...
Pieter ter Steeg
Pieter ter Steeg Microbiologie, voedselveiligheid en bioterrorisme
  • #7
  • 15 apr '20
  • 13:53

Theedivisie is vermoedelijk te koop, omdat Unilever zich dan niet meer druk hoeft te maken om slechte pr over heel veel uitgebuite werknemers in deze tak van sport(theeplantages). In Rwanda verdienden theepluksters €0.04 per kilo vers geplukt theeblad, terwijl ik €6.80 per 100 gram gedroogde thee betaal voor mijn biologische Blackwood Orange Pekoe van Simon Levelt.

Het is trouwens mooie ontwikkeling dat Gerdi Verbeet, voorzitter Dodenherdenking commissaris wordt van Unilever Nederland. Blijven de lammeren zwijgen of bestaat nu de kans dat er nu ook een dag wordt gevonden en een monument komt die de miljoenen transvette margarinedoden wereldwijd uit de vorige eeuw herdenken en dat het verplicht lesmateriaal wordt in onze voortaan digitale universiteiten.

Jan Peter van Doorn
Jan Peter van Doorn Marketing en reclame
  • #6
  • 15 apr '20
  • 13:19

Daar durf ik me niet over uit te spreken, Dick. Teveel hineininterpretatie.

Dick Veerman
Dick Veerman Hoofdredacteur Foodlog
  • #5
  • 14 apr '20
  • 22:10

Jan Peter, dat is - zeker in dit geval - een interessante theorie (net als de mijne, een en al speculatie of intuïtie). Maar wat zou die in dit licht kunnen betekenen?

Jan Peter van Doorn
Jan Peter van Doorn Marketing en reclame
  • #4
  • 14 apr '20
  • 11:42

"Ieder mens wordt zichzelf, ondanks het nest waar het uitkomt"

In de psychologie komt men er achter dit dit steeds vaker valt te bezien. En dat we met een posttraumatisch stress syndroom zitten op gescheept dat vele generatie kan beslaan. Met een emotionele structuur die zich ook in het DNA nestelt (het emotionele DNA).

Dick Veerman
Dick Veerman Hoofdredacteur Foodlog
  • #3
  • 14 apr '20
  • 11:00

Bij Hanneke moet ik altijd denken aan haar vader, Mient-Jan. Die was tegen De Bom enzo.
Natuurlijk is zo'n gedachte onterecht. Ieder mens wordt zichzelf, ondanks het nest waar het uitkomt.

Ik vind een reactie niet ok

Help de schrijver de juiste toon te vinden waarop je naar hem of haar wilt luisteren.
Klik op de naam van de schrijver en gebruik het "Stuur een mail" veld op zijn of haar profiel om je bericht te versturen.

sluit

Log in om te reageren en duimen uit te delen. Nog geen account? Meld je nu aan!

Lees alles over reageren in de gespreksregels.