FlashUltrakorte kassabon tikt lekker aan

Geef de klant de keuze en in de helft van de gevallen wil hij of zij alleen een ultrakorte kassabon. Veel liever dan zo'n hele waslijst. Mooi meegenomen, vindt Albert Heijn. Dat spaart behoorlijk wat kosten en papier, verwacht de marktleider. Voor de eigen zelfscankassa's alleen al zo'n 60.000 kassabonrollen per jaar. Ook goed voor het milieu, want het spaart bomen die CO2 gevangen houden.

Distrifood - Korte kassabon bespaart AH 60.000 rollen per jaar, 8 apr 2019
  • Waardeer dit artikel door het te delen:
Laden...
Astrid Spijkers
  • #13
  • 14 apr '19
  • 14:04

Ria: Naar mijn idee is idd iemand die aan de beurt is niet hetzelfde als in de rij staan, want die persoon wordt immers al geholpen, terwijl de rest aan het wachten is om geholpen te worden, dus ik kan wat dat betreft niet anders dan het eens zijn met de Vomar. Ik ken die super verder niet, waar ik mijn boodschappen haal zit die nergens.
Wat ik tegenwoordig ergerlijk vindt van de supers is dat als er een lange rij staat en er een kassa bij moet komen er al mensen bij een andere kassa gaan staan die hopelijk open gaat, maar ook dat als er dan een kassiere komt die alleen mara roept "kassa ... gaat ook open" en dan moet iedereen maar zien waar die opnieuw in de rij komt te staan, soms vliegen de klanten er als gieren op af. Vroeger, zeker bij de Aldi, kwam de kassiere die open ging naar de eerstvolgende in de rij, nam je kar mee naar de kassa die zij open ging gooien en de rets mocht dan verder aansluiten. Nu roepen ze daar vanaf een kassa "de eerstvolgende mag naar..." maar controle of je dan ook als eerste weer aan de beurt bent is er niet. Als ik al vlakbij de lopende band sta of zelfs al wat boodschappen erop heb staan blijf ik staan, soms ben je dan zelfs eerder aan de beurt dan dat de andere kassa open is. Ik zou liever zien dat dergelijke service en klantvriendelijkheid weer terug komt dan een bordje dat je de boel gratis krijgt als je nr 4 bent ,want zo kan je het ook stiekum uitkienen waar de lange rijen staan enz.

niet meer aanwezig
  • #12
  • 14 apr '19
  • 12:06

Ha Sytse, n.a.v.: Bij Vomar geldt de regel: 4e in de rij?, dan is de inhoud van je boodschappenkar gratis. Heb daar 1x melding van gemaakt. Argument Vomar: "De klant die staat af te rekenen" (d.i. waar de cassière de boodschappen nog van aan het doorvoeren is) telt niet mee. Staat niet op de borden, waarschijnlijk in kleine lettertjes in een folder ergens.
Ruim half uur en veel irritatie verder heb ik besloten daar nooit meer een beroep op te doen. Het zien van het bord alleen (en ze zijn groot, niet te omzeilen) doet mijn irritatie elke keer weer opkomen. Tegenwoordig moet ik wel een hele goede reden hebben om deze supermarkt aan te doen.
Sowieso is mijn ervaring dat je bij klachten over een product bij deze supermarkt een lading aan bewijzen mee moet nemen. Maar goed, ik ben inmiddels bevooroordeeld.

Sytske Barkhuis
  • #11
  • 10 apr '19
  • 9:57

#10 Astrid,
Bij Jumbo is het 1 van de 7 zekerheden: afwijkende schapprijs -> gratis.
Staat zelfs als zodanig op de bon vermeld, dus ze hebben daar een aparte toets of code voor op de kassa.

Astrid Spijkers
  • #10
  • 9 apr '19
  • 20:06

Okee, dat wist ik nog niet Rene, bij de Ah bijv krijg je alleen maar het verschil in prijs terug.

Rene Smit
Rene Smit toerisme & yoga
  • #9
  • 9 apr '19
  • 19:23

#8 In sommige winkels krijg je het artikel gratis mee als de schapprijs anders is dan de kassabonprijs. Zo laat je je klanten het saaie controle werk doen tegen een lage kostenpost. (een medewerker zou uren bezig zijn om een paar fouten (het systeem vs het schap) te vinden, dan kan je beter je klant wat gratis producten geven.). Winkel blij, klant blij :)

Ik vind een reactie niet ok

Help de schrijver de juiste toon te vinden waarop je naar hem of haar wilt luisteren.
Klik op de naam van de schrijver en gebruik het "Stuur een mail" veld op zijn of haar profiel om je bericht te versturen.

sluit

Log in om te reageren en duimen uit te delen. Nog geen account? Meld je nu aan!

Lees alles over reageren in de gespreksregels.