2
Fotocredits: 'E-commerce', pxhere.com

FlashTrend van het boodschappenabonnement

Niet alleen dozen chocolade, ook kaas, bier en zelfs bloemen gaan tegenwoordig door de brievenbus. Deze e-commerce markt in voedingsmiddelenabonnementen groeit en volgens bureau Multiscope zet de groei nog wel even door. Alleen dit jaar al groeit de markt van productabonnementen van €1,4 naar €2,4 miljard. Jan Rath, hoogleraar sociologie aan de UvA, zegt dat de 'boodschappenabonnementtrend' helemaal niet zo nieuw is als ie lijkt. Vroeger kenden we immers de melkboer, en hield de bakker al een brood voor je apart.

De jonge kaasboer Ruben Nederend wil met zijn Cheese in a Box niet alleen de Nederlandse, maar ook de Duitse en Belgische markt veroveren. Hij gelooft dat "mensen echt komen voor het verhaal achter de kaas. Vandaar dat mijn kaas in de brievenbus valt met een flyer met daarop de herkomst van de kaas.”

Zou het wel zo duurzaam zijn? De kans is immers niet gering dat de pakjesman of postbode enkel voor jouw stukje kaas jouw adres aandoet.
Als iedereen massaal gaat bestellen, neemt het aantal ritjes van de bezorger of postbode af ten opzichte van eigen ritjes om boodschappen te gaan halen. Dat mag duurzamer heten.

AD - Kaas of bier door je brievenbus: dit is het gigantische bedrag dat wij besteden aan foodabonnementen, 8 dec 2022
  • Waardeer dit artikel door het te delen:
Laden...
Piet Baars
Piet Baars Land- en tuinbouw
  • #2
  • 9 dec '22
  • 12:45

Dat wisten we al maar in de supermarkt is 85 procent industriële voedsel dus de problemen worden alleen meer daarbij komt vegan kweekvlees de spuitbus van smaakversterkend en we worden sneller minder vitaal waar het om draait is natuurlijk voedsel met levenskracht dat produceren de boeren maar die moeten weg voor de industrie Waar blijven toch de verzekerings maatschappijen met hun kennes en inzicht

Astrid Spijkers
  • #1
  • 9 dec '22
  • 12:19

Tja, wat heet duurzaam, of iedereen komt van heinde en ver om 1 stukje kaas te kopen die maar op 1 plek verkrijgbaar is in het land, of het wordt vanaf die plek gedistribueert naar alle klanten op ritjes die TOCH al gedaan worden.

Ik vind een reactie niet ok

Help de schrijver de juiste toon te vinden waarop je naar hem of haar wilt luisteren.
Klik op de naam van de schrijver en gebruik het "Stuur een mail" veld op zijn of haar profiel om je bericht te versturen.

sluit

Log in om te reageren en duimen uit te delen. Nog geen account? Meld je nu aan!

Lees alles over reageren in de gespreksregels.