@2: zoals ik al zei is een goede heerlijke pizza helemaal niet ongezond - al is die dat meestal wel in de kant en klare praktijk met veel te veel deeg en uitbundige kruiden, beleg - als waardevol ansjovis - ontberend of nauwelijks aanwezig.
Als voedingskundige en self-made kok weet ik hoe die (dun) klaar te maken, met mijn oven die tot 300 graden gaat.
(en al helemaal gezond met een voedingskundig perfecte mediterrane salade erbij.... waarvan iedere kennis ontbreekt blijkbaar - bij die enthousiaste 'gemotiveerde' deskundigen in spé).
Zondigen doet ieder op zijn/haar manier... maar dit onderzoek gaat over een zorgwekkende geïndoctrineerde denk structuur bij de pedagogische voedingsdeskundigen van de toekomst die op die opleiding niets te zoeken hebben in hun ongemotiveerdheid en gebrek aan basiskennis, culinaire diepgang, die ook op de opleiding blijkbaar niet aangeleerd wordt... anders zou er ouderejaars/ docenten - eerste jaar interactie zijn. In mijn eerste jaar werd me op die manier meteen een kritische en wijdere denkwijze aangeboden. En zelfs goedkoop lekker en gezond koken - meestal ;) genietend - op mijn studentengang bij beurt. Nooit pizza. Wel hartige pannenkoeken ;)
ps cognitieve prestaties de dag door ++15% met 100 cc blauwe bessensap 's ochtends. Zó op Pubmed op te zoeken. Maar zoeken die studenten/ opleidingen wel écht naar wat allemaal belangrijk is? Of trekken ze een coke uit de schoolautomaat?