Je zoekt binnen Foodlog, via Google
Menu Foodlog
0
Fotocredits: 'Cola drinken' rogie256

FlashSpaanse eetinfluencers aan de ketting

Influencers, ze verschijnen dagelijks bij miljoenen kinderen op hun mobieltjes. Wie de jongere generatie wil bereiken, verbindt zijn merk aan dit soort rolmodellen. Zo ook merken van zoetigheden en fastfoodketens. Het Spaanse Ministerie van Consumptie - dat van de vleesrel - wil kinderen beschermen tegen dit soort marketing. Ondanks tegenwerking van de voedingsindustrie en het Ministerie van Landbouw en Industrie - ook betrokken bij de vleesrel - ligt er een wetsvoorstel op tafel. Dat houdt een verbod in op het het promoten van ongezond eten en drinken voor kinderen en tieners door influencers, YouTubers en andere bekendheden. Maar ook het promoten van gezond eten mag niet meer. Invloedrijke mensen mogen alleen nog deelnemen aan volksgezondheids- en educatieve campagnes om lichaamsbeweging en gezonde eetgewoonten te promoten. Weg verdienmodel van de influencer.

Trouw - Spaanse influencers mogen straks geen ongezond eten meer promoten, 18 mrt 2022
  • Waardeer dit artikel door het te delen:

Log in om te reageren en duimen uit te delen. Nog geen account? Meld je nu aan!

Lees alles over reageren in de gespreksregels.